Avslutning på agilitykursen

Ja så var den slut då. Förstår inte varför hon måste vara så hetsig och vild hela tiden. När man tittar på dom andra hundarna så smyger dom runt och är rädd för hindren. Och ägarna måste locka fram dem. Önskar att min hund vore lite mer som dom. Lea är över hela planen samtidigt. Hon har så bråttom att hon knappt hinner titta på mig var jag pekar. Visst är det samtidigt skönt att ha en hund med fart i men hon behöver inte vara så stressad och ha så bråttom. Dom andra skriker på sina hundar för att det ska gå fortare. Jag måste skrika på min för att hon ska stanna upp en halv sekund och se var jag är och vad jag vill.

Lite skönt att kursen är slut på ett vis för jag tror inte att vi blir nåt superekipage i agility men samtidigt är det ett väldigt bra sätt att aktivera henne på. Hon får göra av med massor av energi genom att springa mycket vilket hon tycker väldigt mycket om. Men eftersom det är nytt så måste hon även tänka efter ganska mycket. Och hon har faktiskt lärt sig väldigt bra att hon ska hålla koll på mig, vilket hon kanske inte fick så mycket träning på i lydnaden. Där var det mer att BARA göra som jag sa och inte få ta egna initiativ.

Men hon är duktig min lilla tjej. Skulle verkligen vilja att det var sommar igen så man kunde vara ute och träna lydnaden. Fast det kan man iofs fortfarande vara men det är inte lika roligt när det är höst. Och snart kommer all snö och då går det verkligen inte att vara ute.

Vi gick och mötte husse vid hans jobb när han slutade idag också. Tur att det går bättre att åka bil nu. Hon hoppar ju till och med in själv. Det trodde jag aldrig. Hon fick syn på några stora får på vägen dit, så ut på henne som om hon tyckte det var de märkligaste djur hon nånsin sett!

Nej nu får det vara färdigskrivet för ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0