Trevlig helg

I helgen har jag ändå sett lite folk. I lördags var vi upp till grannarna och kikade  lite på Melodifestivalen. Jag tänkte att jag kanske skulle tycka att det skulle va lite roligt att se det för det var så längesen jag såg det sist. Har ju liksom struntat i det totalt sen det allt blev nytt, sen musiken kom i andra hand och pengatjänandet kom i första hand. Deltävlingar i deltävlingarna, vem kom på det? Jaja hur som helst, jag trodde att det skulle kunna bli lite kul att se men det blev det inte. Det var lika värdelöst som jag mindes det. Fast samtidigt så tror jag att om man bara kommer in i det så blir man säkert intresserad mot sin vilja till slut. Det är ju en bra  social grej. För alla man känner kommer ju att vara upptagna varenda lördag fram till slutet av maj nu så det är väl kanske lika bra att man bli intresserad...

Anyway... Igår var vi på bio. Nya National Treasure. Jag vet inte när jag var på bio sist. Kanske var det när sista Pirates-filmen kom. Filmen var bra i alla fall. Det var ju verkligen ganska mycket som kändes nästan exakt likadant som i ettan. Men jag verkligen älskar äventyrsfilmen så för mig gör det inte så mycket. Och så var den så där riktigt irriterande ibland. Man vill inte skratta för det är sånna fjantiga skämt men man gör det ändå för det är ju ändå lite lustigt och så blir man irriterad på sig själv för att man sitter och fnissar hela tiden! Men den var bra. En värdig uppföljare. Och bra var den för att den var just en uppföljare. Hade det varit en första film så hade man nog inte tyckt om den lika mycket. Och sen jag såg The Wicker Man så har jag inte så över för Cage, så dålig som den var. så det är inte bara för att han var med som jag tyckte att den här filmen var bra.

Nu svamlar jag som vanligt. Har ju faktiskt gjort tevatten så nu ska jag dricka te. Förresten så jag har börjat med Webbdesignkursen idag. Eller jag har faktiskt inte gjort så mycket för idag skulle vi bara läsa lite i boken. Så har jag hittat ett till  jobb som jag kanske ska söka. Och med tanke på att det är typ en extern avdelning så kanske man har lite större chans att ta sig in där. Plus att jag känner en cheferna. Det kanske också kan göra saker och ting lite enklare. Eller så gör det saken bara värre?? Nä det tror jag faktiskt inte. Och så jag känner jag många som jobbar på avdelningen som kanske kan lägga in ett gott ord eller två för mig. Men jag ska fundera på saken.

Nä te var det va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0