Lång natt - tröttis

Var jättetrött igår kväll, trodde jag skulle kunna lägga mig tidigt och faktiskt somna. Men icke. Satte mig och skulle pyssla ihop ett kort och så började vi titta på Californication. Bra serie. Men vi hade  nog för många avsnitt hemma för man blev sittande ett tag. Jag startade avsnitt nr 10 seeeent inatt men det tittade inte klart på, men nio och ett halvt avsnitt blev det.

Skulle ha varit iväg och fått hjälp med böckerna till dom nya kurserna jag ska läsa också men jag är ju så lat. Men men jag måste få det gjort!

Snusfri har jag varit nu i en vecka och tre dagar. Det går faktiskt mycke bättre nu helt plötsligt.  Men ibland får jag verkligen ångest. Precis som att man har valt att göra något jättedåligt istället för jättebra. Som att jag skulle ha börjat snusa istället för sluta. Konstig känsla men jag antar att den går över så småningom. Men hur gör man som icke-snusare när man behöver piggas upp, eller när man behöver vara extra skärpt, eller när man har tråkigt och inte har något att göra, eller när man möter en svår boss i ett tv-spel... Allt det där är typiska lägga-in-en-snus-lägen och det är väääldigt tomt dom stunderna. Men det går säkert över det också.

IKEA på lördag kanske. Är så mycket som jag skulle vilja ha men jag har ju inga pengar. Men det vore kul att ha småsaker att pyssla med och ställa upp på hyllorna (som jag inte heller har än, men nästan). Jag behöver verkligen nytt utrymme för alla papper och andra prylar.

Om det är nåt jag hatar är det när det känns som att någon är arg eller sur på mig fast jag vet själv att det omöjligt finns något som den personen kan vara arg för. Men det är väl bara att fråga kanske.

Nej nu ska jag hitta på något vettigt att göra. Tänkte att jag skulle gå ner till Miroi men då vill jag ha hunden med mig men jag vet inte om jag törs lämna henne utanför medan jag gör det jag ska. Kanske kommer någon och tar henne.

Hörs en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0