Idag

Ja jag tänkte att det här inlägget skulle handla om vad jag gör idag. Orginellt va?! Jag gör ju inte så mycket på dagarna.

08.40: Kliver upp
Ja det måste man säger dom som vet så det gjorde jag. Jag klev upp, tvättade mig och borstade tänder och hår. INTE med samma borste! Matade hunden

09.00: Gå ut med hunden
Ja det måste man också. Om man har hund vill säga. Annars så måste jag få påstå att det är högst onödigt.

09.30 Kom hem igen
Det är skönt att man har ett hem att komma till... Eller? Gjorde mig två hårdbrödmackor med ishavsröra på (tack Elaine!), gjorde te och hällde upp ett glas juice. Det är ju fint väder ute så jag tänkte äta ute på balkongen. Och läsa tidning samtidigt. Istället för att sitta framför den där jävla tv:n. Jag skulle vilja ha en radio i köket, tror det blir mer att man äter frukost där om man har något att lyssna på. Hur som helst, det gick åt skogen att äta ute på balkongen och läsa tidningen för tidningen blåste bara över mina mackor med ishavsröra. In med alla grejer, på med tv:n och barnkanalen.

10.00 Ringer hälsocentralen
Lämnar mitt telefonnummer och de meddelar mig att de kommer ringa upp mig 11.05. Jaha tänker jag, det var lång tid. Jag som trodde det skulle gå fort så jag hann ner på AF så fort som möjligt. Men icke.

10.10 Kolla posten
Ja jag vet att det är lite tidigt men ibland har man tur. Jag väntar ju på paket. Nej ingen post i lådan. Jag går in igen.

10.13 Fördriver tiden
Rycker några hårstrån på benet med en pincett. Nej det gör inte ont när man väl har vant sig. Som med ögonbrynen. Kollar på barnkanalen. Programledaren försöker trolla bort en stol. Han misslyckas fyra gånger sen ger han upp och skrämmer peppar med fingret istället. Ja faktiskt. Funderar på att börja städa. Men det är ingen idé för jag kommer ändå inte hinna klart allt på en gång för jag ska ju ner på AF. Åhh kan dom inte ringa snart.

ca 10.40 Kollar posten
Posten har kommit. Jag har inte mindre än FYRA paket att öppna. Roligt. Bra uppvärmning till födelsedagen som närmar sig med stormsteg.

Jag önskar att jag fick hjälp med mitt skolarbete. Jag vet vem som skulle vara perfekt för Dreamweaver-kursen men det finns inte en chans att jag vågar fråga. Så dumt.

11.15 Hälsocentralen ringer upp
Tror jag fått prata med samma karl jämt när man ringt dit. Det kan väl inte bara vara han som sitter och ringer tillbaka till folk. Aja, snäll och trevlig är han i alla fall så det gör inget att det är han hela tiden. Den 27/5 har jag tid hos en läkare. En AT-läkare. Värsta Grey's Anatomy. Så nu är tiden bokad och Annika vet att det är ok att skicka mina provsvar vidare till Ulla Johansson.

11.50 Nutid
Ja då var det väl dags att åka ner på AF då.

*** UPPDATERING ***

12.46 Hemma igen
Ja så var jag hemma från AF. Det finns faktiskt bra arbetsförmedlare också. Nytt möte med någon annan den 15:e. Vi får se vart det leder. Förhoppningsvis till något positivt. Men med tanke på hur allt fungerar för mig nu för tiden så förmodligen inte. Men det lär ju bra i alla fall.

Var in på FiftyFifty en sväng också. Gissa om dom hade fina gråa/vita långa skjortor där. Gissa om jag vill ha en! Det hade dom och det vill jag.

Känner mig så jävla nere. Fast solen skiner och fast jag fått saker och ting uträttade idag. Städa ska jag göra också men det ser jag nästan framemot att börja med. Men jag drar mig ändå för att göra det för när jag väl har gjort det så har jag inget mer att göra tills på tisdag. Inget mer att fördriva tiden med. Och då kommer det bli jobbigt. Och samtidigt undrar jag vad det är för mening med att städa. Det är ändå ingen annan än jag som är här. Jag har ingen att städa för. Vem bryr sig om golven är skitiga, det är ändå bara jag som ska gå på dem.

Jag saknar honom så. Jag känner patetiskt nog att mitt liv känns otroligt tomt och meningslöst när han inte är här.

Nu ska jag dricka te. Och sen städa. Sen ska jag väl försöka gå runt sjön igen. Tragiskt att gå själv. Men alla jobbar ju. Och även om de inte gjort det så skulle dom ändå ha annat för sig.

*** UPPDATERING ***

15.02 Inget har hänt
Nej det har inte hänt mycket. Jag har varit ute med hunden, hon kissade. Glott på tv. Värdelöst. Monterat stämplar som kom idag. Pillrigt och kladdigt. Jag har börjat städa ca 500 gånger. Funderar på att storstäda köket bara. Och ta dom andra rummen imorgon. Då har jag i alla fall fortfarande nåt att göra. Är lite sugen på att byta gardiner i köket. Inte har jag gått runt sjön heller. Men fan jag ska göra det innan dagen är slut. Eller jag vet inte om det blir runt sjön men en 40-60 min promenad ska det bli i alla fall. Det är ju faktiskt himla skönt ute.

Men först städa. Tror jag. Vill gråta med det kommer inte några tårar. Är det bra eller dåligt?

*** UPPDATERING ***

21.59 Att tänka: Bra eller dåligt?
Ja det är väl kanske den stora frågan här i livet. Funderar man kan man faktiskt komma på smarta saker om man har tur. Men jag tycker att oftast blir man bara snurrig och förvirrad. Jag tror jag har kommit på nåt. Ett förslag som jag ska framföra på tisdag. Jag vet inte om det går hem. Förmodligen inte. Man kanske blir ännu mer ensam. Men nåt måste jag göra. Det räcker inte att man tycker om varandra det måste vara nåt mer också. Frågan är om det är värt det. Jag vet att det är det för mig i alla fall. Fast det är ju inte där problemet sitter.

Jag blir tokig. Bjuden på fest är jag i alla fall. Kanske man ska gå och bli full och dum för att fördriva tiden. Fast det är aldrig en bra idé. Eller är det. Tror aldrig jag varit så förvirrad i hela mitt liv. Eller jo det har jag väl men det här är också svårt. Jag vet inte vad jag ska tro eller tänka eller göra.

Jag har i alla fall varit ute och gått mycket idag. Det är skönt. Speciellt när det är varmt. Men ack ack vilken verk jag har i benen. Men det är skönt. Hunden är också trött. Jag har handlat och lagat god mat. Vad är det för jävla mening att laga god mat till sig själv?

Jag blir så trött på allt. Varför kan det inte bara vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0