Promenad i höstregnet

Jag och Lea tänkte ta oss en långpromenad i det kalla men underbart friska vädret. Men icke, inte den här gången heller gick det bra. Skräpkatten följer oss alltid. Och jag vill inte gå över någon stor väg när jag vet att katten följer efter. Vill ju inte att den ska bli påkörd. Så det blev en kort runda för oss. Men det var skönt i alla fall.


Har gjort det där hemska idag också. Det där som man önskar att man inte behövde göra. Klippa klorna! Förstår inte varför Lea är så rädd för det. Visst har det hänt någon enstaka gång att man klippt lite lite fel. Men jag har haft sån tur att jag aldrig klippt jättefel, men ändå är hon så rädd. Men det går i alla fall. Nu är det en hel lång vecka innan vi behöver göra det igen.


Så har vi ju hunnit träna lite också. Nu kan vi även stänga skåpen i köket. Och lådorna i vardagsrummet. Det var inga problem med dem heller fast dom går trögt. Duktig hund! Hon är riktigt säker på att putta på saker med nosen nu, så jag vet att det inte skulle vara något problem att släcka/tända lyset men knapparna sitter så pass högt att hon måste resa sig på bakbenen för att nå dem och kommer  hon tillslut att förstöra tapeterna. Men det vore hemskt skönt att kunna be henne släcka lyset när man sitter i soffan och inte orkar resa på sig. Om hon ändå går förbi =) Det är nästan så det är värt några repor i tapeten =)


Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska lära henne för roligt trick. Börjat lite smått på att krypa och det går ganska bra. Men jag tror inte hon tycker det är så värst roligt. Men bra när hon väl lär sig. Öppna kylskåpet kan hon nästan också nu men det värsta är att kylskåpsdörren är för trög. Det går bra om man öppnar det lite, så det värsta "suget" försvinner, men om den är helt stängd så orkar hon inte dra upp den. Och vad är det för meningen om man själv måste öppna den innan hon gör det. Då kan hon ändå inte hämta nåt därifrån.


Vi får helt enkelt komma på något annat!


image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0