Amanda Jensen

Sitter och tittar på klipp på YouTube på Amandas resa genom Idol. För det första så måste jag säga att det inte är någon tvekan om vilken talang hon är. Hon har gått vidare enbart på sin unika röst, talang och personlighet. Om man kolla på vilka låtar hon sjöng innan fredagsfinalerna, de låtar som tog henne till "riktiga" Idol, så kan man nog säga att det var på grund av Amanda och inte låtvalen som tog henne vidare. Hon är ju helt strålande i Look what they've done to my song.


Det lyser till ibland tycker jag. På första audition, Look what they've done to my song och även i Born to run. Man ser på nåt sätt att det verkligen är hon, det är så hon vill låta när hon sjunger, det är vid de tillfällena hon själv tycker att hon låter bäst.


Och fredagens final, det finns inte ord för vad hon lyckades med då. Kikade nyss på klippet på Youtube och det gör ont i en. Man vill vara glad för att man tycker att det är så bra men det går inte. Det är så bra att man blir ledsen och det gör ont!


Hoppas hon vinner på fredag...



Kommentarer
Postat av: Johan

Tycker Leonard Cohens mer frälsningsarmeversion också är bra ;)

2007-12-04 @ 22:37:56
URL: http://johanjas.blogg.se
Postat av: Alex

Hej gumman :) Ja, allt är bara bra med mig. Hoppas detsamma gäller dig! Vad gör du nuförtiden då? Ja, jag tror att jag kommer färga mörkare igen till helgen. Börjar då med mellanbrunt kanske och provar bara mörkare nyanser sedan i forsättningen vid varje ny färgning till jag inte vågar mörkare längre. :) Ja, vi får hålla tummarna! Och vi får även hålla tummarna för grymma Amanda i helgen ;D Å vad jag grät när hon sjöng nu förra helgen.

2007-12-04 @ 23:08:48
URL: http://alexjakobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0