Händelserik helg

Eller ja jag vet faktiskt inte om den har varit det eller inte för jag har egentligen inget att jämföra med. Jag gör ju aldrig något på helgerna i vanliga fall så om jag skulle gå på Brollans och äta en glass så skulle det vara händelserikt för mig. Men men, döm mig inte för att jag tycker att jag faktiskt gjort nåt halvvettigt i helgen =)

I fredagskväll följde jag med till Hudik för att se älsklingen spela fotboll. Och det gick ju bra. Kände att jag inte riktigt hade ork till att vänta tills sista matchen var klar kl 02,30 (sucka) så jag bestämde mig för att åka med ett par kompisar hem. Men det var ju en misslyckad plan för när vi startade bilen så sa det *poff* och så började det ryka och brinna som fan! Men efter mycket om och men så fick vi i alla fall skjuts hem. Men sen blev det i alla fall.

Så på lördag så var det dags att för att åka bil igen. Vi åkte till Hudik och lämnade av lill-katten hos syskonen. Kul att hon fick hälsa på dom. Tror hon haft en minst lika kul helg som vi, jag är så glad att vi inte lämnade henne hemma. Synd om lillan som hade fått vara hemma alldeles ensam. Hur som helst, efter att vi släppt av katten så åkte vi vidare till Sundsvall och Birsta City och IKEA =) Jättekul att gå i affärer! Synd att jag inte har några pengar alls bara. Men ändå så lyckades jag handla för alldeles för mycket =( Stackars sambon... IKEA hittade vi många småprylar på. Det är ju det som är roligast att handla där. Och faktiskt, så får man mycket för pengarna. Var in en sväng på Åhléns i Hudik på söndagen och dom har ju nästan likadana grejer men till ett mycket dyrare pris.

Lördagen fortsatte med bowling när vi kom "hem" till Hudik. Och tror det eller ej (förmodligen tror ni ej, men så är det), men jag vann faktiskt en serie. Första gången nånsin tror jag. Men sen kom jag sist andra serien vi spelade så då var allt som vanligt igen =) Sen när vi kom hem till vårt värdpar lagade vi mat. Kyckling med chili och mango och nudlar. Riktigt gott var det. Och sen snodde händiga Niklas ihop en kladdkaka som förmodligen är den godaste kladdkaka jag ätit i hela mitt liv! Sen blev det massa struntprat vid matbordet ett bra tag. Väldigt trevligt. Jag känner att det verkligen var ett klokt beslut av oss flickor att INTE gå ut. Undrar hur jag mått på söndagen då, det var illa nog ändå! I alla fall så åkte vi i alla fall in till Glysis och kollade på en fotbollsmatch. Det måste ju ha varit önsketänkande av mig att tro att han skulle kunna hålla sig från att titta på fotboll när det pågick en fotbollskupp 1 km från där vi bodde... Vi kom i alla fall i säng någorlunda tidigt. Var lite rädd att katterna (3 st!!) skulle hålla oss vakna men det var lugnare med alla tre katter än vad våran lilla är själv. Så det gick alldeles utmärkt.

Men att vakna på söndag morgon var allt annat än utmärkt. Huvudet, axlarna och halsen skrek av smärta. Jag trodde det berodde på att jag sovit på en tunn madrass på golvet. Men det blev bara värre och värre under dagen och innan vi skulle åka hem trodde jag att jag skulle dö. Har nog aldrig frysit så mycket i hela mitt liv. Förstog inte vad som var fel riktigt. Men när jag kom hem tog jag tempen och den stannade på 39 grader. Inte kul alls. Och natten till idag var nog den värsta nånsin. Har sovit helt världelöst, jätteont i halsen och världens migrän. Jag har sovit med en ispåse på huvudet. Det var det enda som skulle kunna hjälpa lite för vi är sämst och har glömt att köpa värktabletter. Men älsklingen fixade det imorse innan han åkte på jobbet och först efter ipren-intaget kunde jag somna hyfsat gott.

Idag har jag hostat och druckit vatten. Febern har släppt en grad ungefär vilken är en otrolig skillnad mot för igår. Jag skulle ju ha varit på intervju idag också men så blev det inte. Kanske ringer dit imorgon och kolla hur det blir. Tjänsten kanske är tillsatt nu ändå. Fast det tror jag inte i och för sig för chefen var ju inte där idag. Det var ju anledningen att jag inte kunde komma på intervju. Men tur var väl det för jag var helt död kl nio imorse. Jag hade nog inte gjort något bra intryck i alla fall.

Jag hoppas att jag är mycket piggare imorgon så jag kan börja pyssla med grejerna jag köpte. Bara roligare saker, och många saker! Precis som det ska vara när man har shoppat!

Nej nu ska jag försöka sova. Har inte bestämt mig om det blir i soffan eller sängen. Fördeles med sängen är att jag förmodligen somnar i någorlunda tid, och fördelen med soffan är att jag har något att titta på medan jag väntar på att somna. Jag fattar inte hur vi kunde vara så dumma och inte tänka på att sladden till skärmen inte skulle räcka om vi satt skrivbordet där det är nu. Men nån gång ska vi väl kunna lösa det också.

God natt på er. Håll tummarna för att jag är pigg och kry inom en snar framtid!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

så fin header du har

2008-01-29 @ 01:23:30
URL: http://FLORENNZ.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0