Ingen god morgon alls

Jaha så har det då till slut blivit dags att göra det jag hatar mest av allt i hela världen igen. Inte ens sjuksköterskorna som lämnade ut emla-krämen till mig igår hade någon förståelse för hur jag känner inför det  här så jag räknar inte med att ni ska ha det heller.

Faktiskt så blev jag lite illa bemött på sjukhuset igår. Vi får verkligen hoppas att det går bättre idag annars blir jag arg. Men dom har faktiskt varit snälla dom andra gångerna jag har varit där men nu är det ju nåt år sedan så dom kanske har tröttnat på min feghet på grund av mig ålder.

Jag ska alltså ta ett fjuttig blodprov idag. Ja jag vet, jag är ynklig. Men till mitt försvar så måste jag få säga att jag alltid varit så här. Vet inte hur det började men jag har alltid varit livrädd för nålar. Speciellt i armvecket. Och där är jag vid det här laget så känslig att jag inte ens kan ta mig själv där. Och om någon annan skulle råka ta mig i armvecket så får dom en rak höger! Så sköterskorna får passa sig idag!

Det har ju faktiskt hänt att dom har gett upp och skickat hem mig och bett mig återkomma någon dag senare, jag hoppas att det är inte är en av dom gångerna för jag vill verkligen få det överstökat men det är ju jävla äckligt... Usch och fy.

Nej nu ska jag surfa runt lite mer innan jag beger mig upp på sjukhuset. Undra hur det ska gå att köra bil förresten med de här bandagen på handlederna...

Håll tummarna för att de går bra!

image25

Kommentarer
Postat av: GummiJane

Hur gick det? Jag har också haft nål-panik en gång i tiden. Men efter att ha varit gravid sex gånger så har jag nu blivit van - man tar mycket blodprov och stick i fingret när man är gravid. Dock tittar jag inte när de sticker och så, och så ber jag dem att inte säga när de ska sticka (för då känner jag ju efter och då kan det göra mer "ont" än det egentligen gör ;-) ) och så vill jag att de pratar om allt möjligt med mig, och på så sätt får mig att inte tänka för mycket på nålen. Kanske värt att testa?? Lycka till och *kram*

2008-04-01 @ 20:58:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1378

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0