Jag är redo!

Nu har jag ställt fram massa med värmeljus och blockljus i alla storlekar. Här ska det minsann inte va helt mörkt för det törs inte jag. Tur tur tur att man har hund annars skulle jag nog inte bry mig om Earth Hour. Hemma ensam är man också. Niklas är hemma halv tio... hmpf vilket stöd man som mörkrädd flickvän fick från honom få.... Nä då det här fixar vi, jag och Lea =) Det ska bli mysigt och det är faktiskt bara en timme.

Hela dagen har jag suttit och tänkt "Jag behöver nog inte vara så mörkrädd, sitta i mörkret och titta på tv har man ju gjort många gånger förut". Tills det slog mig: "Vaddå titta på tv, det får jag ju inte göra!". Ska man läsa i mörkret då? Jag som bara har Stephen King böcker, hua hur ska det gå? Känns som det kommer bli en låååång timme.  Men mysig, måste intala mig själv det.

Mitt fina nagelbord har flyttat in också. Kul att ha en liten hörna för sånt. Funderar på att packa ner pysselgrejerna men hyllorna sitter ju ändå där på väggen så det känns lite onödigt. Men antar att jag inte kommer lägga så mycket pengar på det numera. Blir nog nagellack och filar istället.

Men hur ska jag göra med te slog det mig nu! Jag måste nog koka lite tevatten och hälla i en termos. Hur ska jag kunna fördriva tiden utan att dricka te?! Tänk om jag eldar upp lägenheten.

En annan sak som jag tänkt på är, undra hur många barn som kommer bli gjorde under den här timmen världen över. Tror det blir en riktig baby-boom om nio månader =)

Nej nu ska jag ge mig för den här gången. Vi hörs kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Sannasmamma

Vart har du tagit vägen då?? I blogg-världen alltså ;)



Kram =)

2009-05-26 @ 21:11:59
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0